Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vodní živel v ilustrovaném příběhu pro děti předškolního věku.
CILOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání významu vody v preprimárním vzdělá-vání a její potenciál pro rozvoj dětského vnímání a porozumění. Cílem je přiblížit dětem význam vody a její role v našem životě prostřednictvím autorské knihy s příběhem o kapce vody a ověřit tuto knihu v praxi. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zaměřuje na význam vody z ekologického hlediska, její spojitost s kulturami a uměním a začlenění tématu vody do Rámcového vzděláva-cího programu pro předškolní věk. Dále jsou v práci zkoumána vybraná literární díla pro děti, která se věnují tématu vody. Praktická část práce zahrnuje popis autorské knihy a navržené, realizované edukační aktivity spojené s ní, které mají rozšířit dětské znalosti o vodě a rozvinout jejich estetický pohled na tento živelný prvek. Práce je zaměřena na propojení teorie s praktickými výstupy a zkoumá efektivitu vzdělávacích metod v oblasti vnímání a porozumění vody ve vzděláva-cím procesu předškolních dětí.
Cesta do pravěku
Filipová, Markéta ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je odkazem k filmu režiséra Karla Zemana, jenž je příběhem čtveřice chlapců, kteří se rozhodnou podniknout cestu do minulosti. Spojujícím prvkem celého souboru je variace na úvodní scénu z filmu Karla Zemana, kdy čtveřice kluků propluje jeskyní do období pravěku. Tato scéna se stala symbolickou a motiv „cesty“ je přítomný téměř ve všech obrazech. Cesta do pravěku je metaforou pro výzkum a studium prehistorie. Je to mentální pohyb směrem do minulosti, při kterém se snažíme porozumět dávno zapomenutým skutečnostem.
VODA + MĚSTO AQUADOMOS příběh řeky
Toman, Ondřej ; Vágnerová, Lenka (oponent) ; Poslušná, Iva (vedoucí práce)
Výsledkem návrhu je architektonické a urbanistické řešení nevyužitého území v Brně – Pisárkách. Toto územím patřilo vodárenské společnosti BVK, a.s. Území se nachází u řeky Svratky. Výsledkem je navržení výzkumného, informačního a výstavního centra. Celý návrh byl řešen v kontextu řeky Svratky. Budova nese jméno Aquadomos. Budova se skládá ze tří pavilonů. Každý z nich má rozlišné využití. Prostřední z nich obsahuje hlavní vstup, víceúčelový přednáškový sál, výstavní prostory, pokladny, informace a kavárnu. Největší z pavilonů obsahu expozici, která se skládá z šesti částí. Nejmenší pavilon, který je umístěn nejblíže k řece, obsahuje administrativní oddělení a laboratoře. Vnější výraz budovy, její tvar, je inspirován řekou, vlnami, krajinou. Zbytek parcely zaujímá park, kde jsou navrženy stupňovité terasy, které umožňují snadný přístup k řece. Jedna z hlavních myšlenek byla přivést život blíže k řece, znovuobjevit řeku ve struktuře Brna.
You must gather your party before venturing forth
Brož, Štěpán ; Novotný,, Michal (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Jako svou diplomovou práci jsem vytvořil sérii expresivních figurativních obrazů. Série vypráví fragmenty příběhů odehrávajících se v kulisách romantických fantazy scenérií a kombinovaných se současnými subkulturními a volnočasovými motivy. Vycházím ze silné zkušenosti s PC herními světy a hlubokého emocionálního spojení se středoevropskou krajinou. Děj se odehrává někde mezi pohádkovou dávno-minulostí a dystopickou budoucností.
Key Differences Between Japanese and Western Video Games
Agazhanova, Anara ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Krhutová, Milena (vedoucí práce)
This thesis is aimed to find the differences as well as similarities of video game design elements to emphasize how different cultures prioritize various aspects of a role-playing game. The differences between Western and Japanese role-playing games illustrate how cultural aspects impact the game development process. The theoretical section of this thesis focuses on the basic principles of Japanese art forms and aesthetics which are the factors behind the current styles in contemporary Japanese game art. The distinct character of Japanese games in comparison to Western-style video games is described as well as the reasons leading to these differences. Three RPG games are compared and analyzed regarding user interface, graphic design and character attributes.
Modernita a holocaust
Vašička, Pavel ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem Dokumentačního centra holocaustu na Moravě. V současnosti je v naší zemi hned několik muzeí zabývajících se holokaustem, avšak žádné z nich nepřináší jeho ucelenou dokumentaci. Návrh se proto snaží vytvořit takové muzeum, které bude schopno referovat o holokaustu v širších souvislostech a zároveň bude atraktivním prostředím především pro návštěvníka žijícího v multimediálním světě 21. století.
Fantastický okamžik. Na hranici reálného.
Dašková, Michaela ; Smetana, Matěj (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem navázala na téma, které jsem řešila v teoretické části. Zabývám se studiem tzv. fantastického momentu, jeho vznikem, popisem a vyvoláváním... Knížka je dokumentací mojí sběratelské činnosti a současně mých intervencí v soukromých diváku jen těžko přístupných místech mých blízkých. Kniha vychází ve 4 kusech. V ideálním případě bych ji ráda nechala vytisknout v nákladu asi 100 kusů a poskytla v galeriích k prodeji. Takto bude na několika vybraných místech v Brně k dispozici na půjčení.
Reflexe historických skutečností ve fantastice na příkladu ságy Star Wars
Hadrabová Rauschgoldová, Scarlett ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kudlová, Klára (oponent)
česky Diplomová práce se zabývá problematikou zobrazování dávno minulých i zcela aktuálních historických událostí ve filmové sáze Star Wars. Vzhledem k tomu, jak rozsáhlý je v současnosti celý "vesmír" Star Wars, musí se tato práce omezit pouze na filmy, které jsou označovány jako "Epizody" (s číslováním I až IX) a na dva relativně nové celovečerní spin- offy, zatímco vše ostatní bude zmíněno jen velmi okrajově. Tato práce podrobně mapuje, jak každá ze tří trilogií této ságy, a také oba spin-offy, ukazují hlavní problémy doby, ve které vznikaly, a na které další historické skutečnosti chtějí či mohou odkazovat. Cílem práce je tak ukázat, že žánr všeobecně považovaný za "únikový" a "zcela odtržený od reality" naopak svými specifickými uměleckými prostředky historickou skutečnost velmi ostře reflektuje. Klíčová slova Star Wars, historická skutečnost, science fiction, fantastika, space opera, sci-fi film, příběh, neomýtus, George Lucas, studená válka, politika
Využití příběhů ve výuce jazyka na 1. stupni ZŠ
Benešová, Marie ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití příběhů ve výuce jazyka na 1. stupni ZŠ, a to zejména českého jazyka. Teoretická část obsahuje základní informace o metodě vyprávění příběhů, storytellingu, její možné využití v českém jazyce a zkušenosti s touto metodou při výuce anglického jazyka. Pro práci s příběhem v hodinách českého jazyka jsou uvedeny možnosti, jak metodu storytellingu využít s ohledem na RVP ZV, a to jak z hlediska žákovských výstupů, tak i kompetencí, které by mohly být v hodinách využívajících storytelling rozvíjeny. Práce se věnuje procesu výběru i tvorby příběhu, jeho umístění v dětské literatuře a kritériím, která by měla být splněna, aby byl příběh žáky přijat. Prostor je věnován samotné aplikaci do vyučovací jednotky a nabídce konkrétních metod a cvičení umožňujících zapojení storytellingu do výuky. Práce se dále zabývá samotným procesem tvorby příběhu na vyjmenovaná slova pro 4. třídu, popisem průběhu vyučovací jednotky i reakcí žáků v hodině a přípravou kontrolního testu, jeho vyhodnocením. Vzhledem k limitovaným zdrojům týkajících se využití storytellingu ve výuce českého jazyka, by tato práce mohla v budoucnu sloužit jako jeden z možných návodů, jak metodu storytellingu zařadit do výuky a může sloužit jako odrazový můstek pro další badatele a zájemce v oblasti storytellingu....
Literární a vizuální složka knihy v preprimárním vzdělávání - se zaměřením na dílo Daisy Mrázkové.
Pohořská, Marie ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem Literární a vizuální složka knihy v preprimárním vzdělávání - se zaměřením na dílo Daisy Mrázkové je zaměřená na prozkoumání možností knihy jako potencionálního zdroje pro rozvoj čtenářské pregramotnosti a vizuální gramotnosti u dětí předškolního věku. Teoretická část se nejdříve zamýšlí nad vztahem mezi předškolním vzděláváním a čtenářskou pregramotností a vizuální gramotností. Reflektuje potřebu zabývat se těmito pojmy již v předškolním vzdělávání. Dále se teoretická část soustředí na vymezení čtenářské pregramotnosti a vizuální gramotnosti, představuje možnosti, jak zmíněné gramotnosti u dětí rozvíjet a v závěru tyto fenomény vztahuje k závaznému kurikulárnímu dokumentu pro předškolní vzdělávání. Další kapitoly teoretické části se zabývají dílem Daisy Mrázkové- malířky, ilustrátorky a spisovatelky knih pro děti. Nejdříve je stručně představen životopis Daisy Mrázkové, následné kapitoly se pak zaměřují na její uměleckou a literární tvorbu. V závěru teoretické části jsou představeny vybrané autorské knihy, které byly použity v rámci výzkumného šetření. Praktická část se soustředí na návrh a ověření možného modelu práce s literární a vizuální složkou knihy. Tento model je rozpracován do jednotlivých lekcí, které vychází z vybraných knih Daisy Mrázkové. Cílem praktické části...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.